wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Tuesday, March 15

Dua cerita dalam masa satu hari.



Setelah sibok seharian bekerja di pejabat (aiceceh buat2 busy pulak), maka terbiar lagi blog aku ni kesepian tanpa khabar berita. Hajat di hati nak jugak lar meng-update apa2 ceritacerita baru. Tapi tu lar, masa untuk melepakkan diri tu kurang. Dalam maksud tersirat yang nak aku sampaikan ni masa mengular dalam pejabat. HIHI!



Sekarang ni ada seketul dua ketul masa nak taip cerita semalam (padahal boss keluar kejap pergi bank, so takda lar dia asyik nak lalu2 kat belakang aku ni haa :D) akal si zurin ni..



Ni haa nak cerita pasal semalam (gaya makcik bedah menyinsingkan baju pastu nampak gelang emas dia sampai siku. Lorat!). Aku dapat offer kerja dekat area Ampang. Makaihhh jauh tuuu. Mula2 tu rasa excited nak mati. Tapi last sekali rasa down pulak nak pergi. Sebab mula2 sekali hajat nak kerja area kampung kat Sungai Buloh. Alasan nya dekat dengan rumah. Ni dapat kat Ampang yang dekat tengah bandar tu. huhhh! (dalam usaha nak menjimatkan duit, nak kawen! ok nak cakap gatal kan tau dah..)



Ni haa nak cerita pasal semalam (gaya makcik bedah mulut becok mula nak mengumpat) aku dapat offer kerja dekat satu company ni. Aku tak pasti lagi company apa. Tapi dengar cerita company pelancongan. Wahh! Aku ni cepat nervous. So nervous lar. Orang tu pulak beriya nak aku kerja kat tempat kerja tu. Kata aku punya resume tu menepati position yang dia nak tawarkan lar (bahagian akaun). Ditambah lagi aku ada Diploma Akaun. Basic Akaun SPM. bla bla bla. Wahh hebakk sangat aku ni.. (perasan.com)



Aku dah mula cemas cuak happy sedih takot menggelabah suka macam2 perasaan bercampur. Persoalannya macam mana kalau aku dapat kerja tu? Aku rasa happy sebab dapat balek selangor macam yang aku impikan dulu walaupun sebenarnya impikan tempat kerja dekat dengan rumah. (eleyhh tipu!! sebenarnya gaji kat selangor tinggi. hee!) Disebalik perasaan happy ni terselit perasaan sedih pilu yang teramat. Sebab terpaksa tinggalkan anep! :( Sedih kan??



Pikir punya pikir, pagi tadi aku rasa macam terpaksa cancelkan interview tu. So, aku pergi kerja macam biasa kalau tak aku amek EMERGENCY LEAVE. Then ramai member2 suruh aku call En.Din tu suruh postpone interview. Aku dah rasa malas dah. So, abaikan lar offer tu kan?



TIBA-TIBA......



Kring! Kring! (tipu je bukan macam ni ringtone aku) phone aku berbunyi (wahh! macam ayat karangan Bahasa Malaysia time exam PMR dulu lar) En.Din yang semalam tu call lagi lar. Nampak tak effort si En.Din ni nak amek aku kerja. Tak ramai orang macam ni. Bagus! Bagus! HIHI!


aku : hello...

En.Din : Hello Cik Zurin..

aku : yerr saya..(nada tak bersalah sepatotnya aku yang call dia)

En.Din : Cik zurin tak jadi datang ea interview?

aku : (huhh? diorang tunggu aku ke?) Haah lar En.Din saya tak dapat datang. Saya tak dapat cuti hari ni..

En.Din : Ouh yekew? (nada hampa.guest so!)

aku: Boleh tak kalau saya nak postpone interivew tu?

En.Din : Bila tu Cik Zurin?

aku : Bila paling lambat En.Din boleh bagi?

En.Din : Kalau sabtu ni boleh?

aku : saya cuba boleh?

En.Din : Boleh, tapi nanti saya discuss dengan boss yang interivew tu dulu.

aku : terima kasih En.Din.

En.Din : Nanti apa2 berita saya beritahu Cik Zurin yer..

aku : ok.

fuhhh! Sangat2 tak expect yang dia akan call balek.



Ok cerita yang lagi satu dekat Jusco..


Tengah aku khusyuk buat kerja aku macam biasa. Dah pukul 10.30 time tu. Memang saat2 kemuncak nak balek lar kan? tibatiba datang lar member seperjuangan aku (cashier nama IKIN) untuk tolong packing barang2 customer dalam plastic. Dia ada cakap dengan aku dia rasa tak sedap badan. Mata dia dah kelabu. Aku pon buat lar lawak hanjengg.. Dia kata dia dah tak larat nak gelak. Aku pon ok fine! tak buat lawak dah. Aku suruh dia duduk takyah tolong aku. Dia tengok je aku. Aku kesian tengok dia. Muka dia serious pucat.



Disebabkan rumah dia jauh nun kat Jasin sana and dia drive seorang balek rumah, aku pon tanya lar dia macam mana nak balek rumah dengan keadaan dia macam tu. Dia kata dia pon tengah pikir perkara yang sama. Aku tak bagi dia balek seorang nanti jadi pape susah! Fyi, nak balek Jasin tu akan lalu hutan selama 20 minit. Korang dapat bayangkan kalau jadi pape kat dia nanti. haaa!!



Tengah aku duduk kira duit, anak mata aku ni still curi2 tengok keadaan dia. Dia tengah duduk tu teros je rebah. Tapi aku sempat tarik tangan dia. Aku tepok2 pipi dia. hey! hey kin! bangun kin! Jangan tutup mata kin! Ramai tak perasaan. Aku mintak tolong baru ramai datang. Diorang tak perasan. Ikin antara sedar dengan tak. Sebab bila kitorang teriak nama dia, dia bukak mata then pejam balek. Aku takot situasi camtu.. huuuu...



Agak kecoh yer malam tadi sebab ambulans datang Jusco. Ramai orang taktau pasal apa. Sian IKIN! Aku rasa lar dia penat sangat kot. Sebab dia kata dia full semalam dari pagi sampai malam.



Ok nak cerita tu je. Malam tadi cerita kat anep. Dia gelak2 langsung tak amek serious apa aku cerita. Aku ni pulak ngah seronok bercerita pasal semalam dia spoil mood aku nak sambung cerita.. Dia kata aku cerita macam budak2. one by one. (ok malas dah nak cerita pape. hehh! ingat heran!)

No comments:

Post a Comment