wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Thursday, December 9

Keadaan kembali pulih



Selamat tengahari teman-teman.. (sambil muka dengan senyuman yang agak selekeh) .. Ok lar hari ni mood saya dah kembali pulih. Dah kembali tenang. Let's bygone be bygone. Hidup kat dunia memang selalu ada cabaran dan dugaan. Aku lar salah seorang yang selalu mengalami dugaan yang boleh dikatakan agak parah. Kesiaannn kat aku kan.. hee.. :P Takpa.. semua tu asam garam kehidupan. Kalau takda masalah tak best jugak. Macam takda corak kehidupan.. (ayat pancing hati sendiri.. konon nak sedapkan hati sendiri.. hakhak!)



Ok.. Sebenarnya hari ni nak cerita pasal kerja.. Kepala hotak aku sekarang ligat fikir kat mana nak cari kerja.. Untuk pengetahuan korang aku ni bukan lar seorang workaholic seperti yang korang tengok sekarang.. :) Aku sebenarnya rindukan kebebasan aku yang dulu.. Aku rindukan masa rehat aku yang aku dah bazirkan dulu-dulu. :') Aku bekerja keras ni pon atas banyak sebab.. Antara sebab2nya aku nak penuhi cita2 aku yang aku idam2 kan dulu.. Lagi pon banyak benda yang aku idam2kan sebelum ni tapi tak dapat.. hmm.. ehh!! apa cerita ni pulak.. Berbalik pada cerita asal.. Haaa.. Aku baru je melawat jobstreet atas nasihat kawan aku (ummi). Dia yang offer kat aku suruh hantar resume dekat jobstreet.. So aku pon turutkan apa dia kata.. Mintak2 lar dapat kerja yang sesuai dengan pengalaman yang aku ada sekarang ni.. lagi pon kepala sekarang memang tengah trend demand gaji nak tinggi.. :D








abang!
abc satu..
senyum lagi..
:)

No comments:

Post a Comment