wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Monday, April 11

Good job!




Kempunan nak makan durian dah berakhir 2 hari yang lalu apabila promoter jual durian menjualkan durian yang mahal kepada saya semahal RM5.00 adakah itu mahal? HEHE! Thank you. Bodek wehh.. Mana dapat RM5.00 kalau diam je.... :) (harga asal : RM 31.98)




Tapi kalau ada yang di luar sana nak hadiahkan satu lori durian, dengan lapang dada saya terima. ngehehe! Aku adalah seorang yang gila durian. nyumnyum! Tolong sesiapa yang ada dusun durian.. Please pinjamkan kat aku kejap. Sementara durian masih ada ni. Nanti bila aku dah puas makan durian nanti aku pulangkan balek.. Please.... :)




Ok sekarang nak cerita hari malang aku yang bertimpa lah timpa. Pagi Khamis, aku bersiap nak pergi kerja. Mungkin agak lambat macam biasa lar kan. Hmm. Setiba je kat 'tenggiling' aku tu nak start macam biasa lar kan pakai starter.. Tapi agak malang tak boleh! Then aku pon cuba lar start guna yang kat kaki tu.. Ouh TAK BOLEH JUGAK! Disebabkan aku ni perempuan memang lar kaki aku ni sangat tak larat nak start guna yang kat kaki tu. Since nak double stand pon kena panggil satu kampung tolong.




Dah macam2 gaya aku buat nak start 'tenggiling' tu. Malang nya tak boleh. Hampa! Then try lar call Kak Uji. Dia dengan muka baru bangun tidur pon tolong lar aku start 'tenggiling'. Finally! TAK BOLEHHHHH!!




Kak Uji tanya jom lar akak temankan pergi kedai motor. Kita pergi repair 'tenggiling' zurin ni.. Aku pon mengangguk tanda setuju. Tapiiiiiiiiiiiiiii.. Tapi macam mana nak hantar pergi kedai.. Tolak?? Tak boleh.. Berat! Then try lar tolak dengan kaki macam mat rempit tolak motor kawan dia. Tapiiiiiiiiiii lagi. TAK BOLEH!!




Maka, aku pon call lar orang yang kat kedai tu since aku memang penyimpan card2 serbaguna. HAHA! Call then cakap2, orang tu kata ok nanti dia datang. Agak lama lar jugak untuk dia sampai. Even dengan kiraan kasar sebenarnya tak sampai 3 minit untuk sampai rumah aku. sigh!




Aku pon termenung tengok 'tenggiling' aku.. Dengan muka penuh tanda tanya "Eh what wrong with you? Tahu tak aku dah lambat ni?" Dan kalau boleh dia jawab soalan aku tu mungkin terangkat bontot aku, mungkin jugak demam 3minggu.




Tiba-tiba.................




Ada something wrong kat 'tenggiling' aku tu. Ada benda dah terkopak, ada tempat yang dah takda skru dan ada wayar yang dah terkeluar dari tempat asal dan aku tak pasti itu wayar untuk apa. Ouh god! Spare Part 'tenggiling' aku kena rembat lar wehhh.. For you all information, 'tenggiling' aku tak pernah lagi jatuh atau dicederakan oleh tangan aku. Macam Baabiii Sialll!! Sangat lar tak puas hati kan?




Dan akhirnya orang tu pon sampai. Tengok 'tenggiling' aku. Tengok apa2 yang patot.. Auwww! Malu. Macam bahhbiii motor pon pandai malu.. Then dia kata ha'ah ada spare part 'tenggiling' aku dah kena rembat. Chisss!! Sumpah pening! Then tanya bila boleh siap. Dia kata petang ni atau esok. Deposit RM50. Then dia bagi tau lagi dia dah order. Barang takde barang biasa, yang ada original. RM140. Umaggg aihhh! Terbang duit macam tu je wehhhh!




Tunggu punya tunggu.. Sampai ke hari ni tak muncul2 orang tu. Eh aku ni pulak takde kerjaan lain nak buat sementara nak tunggu 'tenggiling' aku sehat..




Malam kejadian aku terpaksa lar suruh anep hantar aku pergi kerja Jusco disebabkan 'tenggiling' aku rosak. Then balek dengan Kak Uji. Bila time balek aku tengok aku helmet dah takda. Kena rembat?? Fakkopp lar. Apsal dengan aku hari tu.. Hari malang aku ke?




Hari ni aku pergi kerja pakai motor Kak Uji since dia offday hari ni.. Hari ni lepas lar aku nak pergi kerja esok? lusa kalau 'tenggiling' aku tak siap lagi. Macam mana nak pergi kerja? aihh! Sigh!




No comments:

Post a Comment