wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Tuesday, December 28

RTW vs BOLA. Siapa menang?



Hai semua pembaca setia blog ni. Penat aku tak habis lagi ni. Dari pagi tadi asyik menguap je. Seharian tidow pon tak dapat ganti penat hari ahad hari tu.. huuu...




Hari ahad lepas aku anep ngan kawan2 dia naek KL. Kitorang gerak dari Melaka pukul 11.00 pagi. Discuss malam tu gerak pukul 10.00 pagi. Dah kata janji melayu kan? So memang lambat lar kan.. Takpa dah biasa dah. :P Niat di hati mula2 nak tengok RTW. Sampai je Bukit Jalil mula2 beli tiket RTW. Ehem! RM 30 (terbang duit) so lepak kat dalam tu kejap. Member anep ni nak jalan2 lak. Ok kitorang pon jalan2 lar kat KL.







Ok cut! kita teros cerita time nak balek Bukit Jalil lar eh.. hmm.. Dalam train memang confirm lar kan ramai gila orang (padat!) dorang semua penyokong malaysia (pakai baju warna kuning) ok sampai je Stesen Bukit Jalil, time pintu terbukak semua jerit.. (wooooo!!! termasuk anep) aku senyum je.. Aku tau anep ngan kawan2 dia dah teruja nak tengok bola sebab dah meriah sangat tapi dorang ngah pening sebab dorang dah terbeli tiket RTW..huu...




anep : you ok tak kalau kita tengok bola..
aku : hmm.. (tengok muka dia) berapa tiket dia..
anep : belom cari lagi..
aku : ok je..
anep : you ada cash lagi tak?
aku : ada lagi.. You pegi lar cari tiket dulu..
anep : ok.. :)




Cari2 punya cari. Tanya punya tanya.. Korang rasa patut tak dorang jual tiket tu RM 70 sekeping. Gila tak. Harga asal RM 30. Mati2 memang takkan beli lar tiket dengan harga tu. Gila!! Nak untung lebih sampai lebih dari harga sebenar. hmm.. Tanya lagi ada yang letak RM 50, RM 40 lar.. Last tanya kat sorang abang tu mula2 dia letak RM 40. Memang kena pujuk lar kan.. Dapat RM 70 dua keping. Kitorang dah bayar RM 70 then dia offer 3 keping RM 100. Adoy cam tercepat bayar plak. Sebab member anep lagi sorang dapat bayar RM 30 (harga asal).. amacam? adoyaii.. Takpa lar janji puas.. :)





Malaysia menang!! 3-0 hihihi.. Untuk pertama kali nya aku beriya tengok bola live.. Depan mata wehh!! dan dan menang plak tuuuu..! Caiyaa lar Malaysia.. weeehooo!! (walaupon ada pemain yang agak bermain2 ketika bermain bola.. Harap korang lar ayat aku.. Malas nak explain panjang2. hihi!)




Sekarang siapa yang menang ? RTW ke BOLA ?

tapi untuk tak rasa menyesal beli tiket RTW tu, kitorang masuk lambat sikit. Lepas je sakit tekak akibat terlalu asyik menjerit. HIHI !





Ni ada beberapa gambar kitorang kat sana.. Totally have fun!! :)





Tengok muka semua2 nya.. Excited kan? Paling excited dagu ngan anep.. Serious! tengok lar tu..

Ok! jangan layan muka saya.. Saya tau muka saya buruk.. :) and and saya takda baju warna kuning.. pfffhtt! Apa2 pon bola malam tu memang best.. Even nak keluar stadium tu cam haram j sikit..

2 tiket tu siapa nak jawab.? Balik rumah termenong atas tilam. Gaji lambat lagi pulak tu. Haihhh kena puasa lar nampak nya nihh.. -.-"



Tengok anep.. Dia punya peloh cam dia yang main bola.. Kemain lagi.. Ok nak cerita satu hal ni.. Tak goal pukul aku.. Dah goal pon pukul aku gak! aku ni yang jadi mangsa keadaan..asyik kena pukul.. Peringatan kat korang, kalau nak pergi tengok bola jangan pergi ngan anep. Paling koman pon duduk jauh2 jangan dekat2 dengan dia. Nanti jadi mangsa keadaan cam aku.. sigh! -.-'



No comments:

Post a Comment