wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Wednesday, December 15

Convocation.. :)





Hi everybody!! Time2 cuti macam ni lar baru aku dapat update blog.. Termasuk entry aku yang baru ni.. Convocation.. hee.. :)



Setelah beberapa bulan tinggalkan poly (2 bulan kot) hari yang di tunggu2 oleh semua graduan telah pon tiba.. Antara graduan yang paling excited.. Aku lar.. :D Time tu sebenarnya excited nak jumpa kawan2 class dulu.. Rindu nya nak gelak2 dengan diorang.. Bayangkan 3 tahun beb kami bersama.. Gaduh Baik Gaduh Baik.. Normal lar tu kan.. Sedangkan lidah lagi tergigit ini kan pula hanya kawan sekelas.



Cerita pasal gaduh teringat plak aku kat member baek aku yang sorang ni.. Nama dia Morshid. Dia ni pelawak sebenar nya.. hepp! bukan pelawak kat rancangan Raja Lawak tu.. Tapi dia ni seorang yang suka buat lawak.. Kalau cakap ngan dia kalau tak gelak tak sah..



Ok sambung cerita.. Kejadian tu time aku sem 2. Time tu dia kenakan aku.. Dia konon nya bagi meseg kat aku "zurin.. Sok ada class pukul 8 tau.." Aku macam biasa.. memang tak reply kalau tak penting.. heee~ dah tu malam tu pulak aku tak sehat.. Badan sakit2.. Bila badan dah sakit hati pon sakit lar kan.. Bengkak je.. Time tu kalau ada yang cari pasal memang makan tangan lar.. Malam tu tidor pon macam tak tidor.. Pasal sakit semua tak kena.. Esoknya bangun je tidor cam biasa lar nak pergi class pukul 8.00. So dengan mata yang bengkak hati pon turut bengkak aku berjalan sorang diri pergi class. Sampai je class.. huhh?? Mana semua classmate aku ni?? Aku sampai awal ke?? Tengok jam hmmm...8.10 Aku pon pergi lar office jumpa lecterer subject time tu.. Aku tengok lecturer aku tengah melepek kat meja dia..



"Puan.. tak masuk class ke?" Puan tu pandang aku macam terkejot gak lar.. "eh zurin, kan saya dah bagi meseg kat morshid.. class pukul 8.00 batal. kita buat class pukul 11.00.. (muka aku time tu.. macam nak telan puan tu) erggghh! panas nya otak aku bila dengar puan tu cakap cam tu.. Aku apa lagi dengan pantas berjalan menuju hostel sambil tu call pain.. "wehh ada kat bilik tak? aku nak datang ni.." pain : ada.. (end call)



Sampai je bilik pain.. Pain bukak pintu konon nak gelakkan aku.. Dengan pantas aku cakap kat dia.. "aku tengah marah ni better ko jangan buat apa2.. aku nak sambung tidor.." ok (nampak muka kerelaan disitu)


Scene dalam class :
Morshid dengan selamba datang terhegeh2 masuk class tanya.. "Eh, siapa terkena wehh ?" Aku bila dengar dia cakap cam tu lagi panas lar kan? memang aku lar yang terkena kan? Morshid datang menuju ke arah aku.. Zurin ko datang pukul berapa td? 8.00 ea? hihihihihi... Aku warning dia "cik. diam cik.. aku tengah marah ni.. nanti ko kena nanti.. ko jangan buat sebarang bunyi sebarang reaksi yer.. (tengah tahan hati lagi tu).. si Morshid ni pulak jenis tak faham bahasa.. dia maseh lagi gelak cerita pasal datang awal tu.. cerita sambil gelak..



Aku pulak memang hati tengah bengkak.. Dia pulak buat macam tu.. Haa nak tau apa aku buat dekat dia..



Aku pergi menuju ke arah dia.. Then tengking dia depan2.. "Bodoh ar ko!! Aku dah suruh ko diam.. jangan buat aku marah.. Apsal ko gelak2 lagi.. Ko tambahkan lagi marah aku.. Ko ingat aku suka ke cam ni haa!! Memang bodoh lar ko ni!!!" then semua classmate aku diam tengok kitorang.. Datang lar member aku sorang ni kononnya nak sejukkan keadaan.. Tetiba perkara tak dijangkakan terjadi.. Si morshid ni tetiba lak baran dia datang..



nak tau apa dia buat...?



Dia capai kerusi yang dia tengah duduk tu konon2nya nak baling kat aku.. Aku tak mengelak.. Sikit pon tak.. Aku tengok je.. Tapi malang nya kerusi yang dia nak baling tu terkena dekat tangan member aku yang konon2nya nak sejukkan keadaan tu.. Pergghh!! Time tu kecoh gila..! Dan2 time tu lecturer pon masuk.. Keadaan berlakon tak ada apa2 terjadi..



Lepas dari kejadian.. Sem 2 tu aku tak bertegur pon dengan dia.. uhhh!! Seat kitorang depan belakang je kot.. tapi tak bertegur.. Aku tunggu dia tegur aku.. Dia pon tunggu aku tegur dia.. Sampai lar ada satu assignment ni kena satu group dengan dia.. So nak taknak kena lar bercakap dengan dia.. Lama lama kami pon ok.. :)



Kalau korang perasan Entry pasal convocation tapi at last cerita pasal member aku yang sorang ni.. ok lar! ok lar! ni aku upload gambar convo.. :)











No comments:

Post a Comment