wish me together till the end

wish me together till the end
peace but kucarkacir!!

Wednesday, October 6

money can make people crazy?



Afternoon to everybody. Ok entry aku hari ni sangat tak menahan yer. Hmm. Actually aku memang tengah kekurangan duit. Bila di kira2 balek hutang2 yang ada serta perbelanjaan peribadi adalah sungguh tidak mencukupi berbanding gaji aku yang sangat seciput tu yer. Maka tertimbul atau tercetusnya idea nak buat part time dekat mana2. ehee. Setelah agak sebulan aku dan housemateaku pikir nak kerja (part time kat mana). Setelah membuat kaji selidik di tempat2 yang berdekatan. Kami pon pergi open interview dekat JUSCO yang sangat derdekatan dengan rumah sewa kami.



Ramai orang tanya tak penat ke pagi kerja balek teros siap pergi part time pulak. Time tu aku hanya balas soalan tu dengan senyuman. Itu lebih baik kan. Then aku cakap saja je cari pengalaman sambil tu nak tambah side income. Dan sebenarnya aku memang dah pikir semua benda tu. Memang penat. Sangat penat! Bukan saja penat tetapi menyakitkan segala yang ada dekat badan. For sure lar tumit dan betis aku teramat perit sekali yer. Dan time ni aku rasa betapa perit nya para ibu bapa di luar sana penat cari duit untuk sara keluarga diorang. And now aku sangat marah kalau anak2 zaman sekarang ni marah kan parents diorang sebab tak dapat duit lebih. For sure mereka akan kena maki dengan aku (kalau ada depan aku lar)..



Awal2 lagi anep dah warning aku pasal aku nak cari kerja part time. Dan dia tersangat tak setuju bila aku cakap aku nak kerja part time dan memang tak nak aku kerja part time. Dan aku dah explain panjang lebar kat dia. Harap dia boleh faham dan sefahamnya. You boleh kan? Yes you can sayang. ehee. I tau you malas dengar keluhan i nanti. Please you. I cuma nak you temankan hari2 i. I nak you dengar luahan hati i. I tak mintak lebih. Kasih sayang you dah cukup.. :)




No comments:

Post a Comment